Soupeři na něj neměli. V závodech Nascar ve Valencii Doubek sváděl spíš boj s vedrem

Hned zkraje soupeřům pláchl a nechal je, ať se kočkují mezi sebou. Tak by se dalo stručně popsat počínání litomyšlského automobilového pilota Martina Doubka v úvodní dvojici závodů evropské série Nascar Whelen ve španělské Valencii, které mu o víkendu v kategorii Euronascar 2 přineslo druhý vítězný double kariéry.

„Ty závody jsem jel způsobem start-cíl a nemusel moc ‚tahat‘ — raději jsem pak šetřil pneumatiky. Auto perfektně fungovalo, ani v zatáčkách při nižších rychlostech nebyl tolik potřeba přítlak. Jezdil jsem do nich pomaleji. Všechno to bylo díky skvěle nastavenému podvozku,“ vrací se Doubek k parádnímu vstupu do sezony.

Podvozek svého Fordu Mustang přitom musel spolu s nizozemským parťákem Lorisem Hezemansem, s nímž se o auto dělí (Hezemans má za úkol dobýt titul v elitní kategorii Euronascar Pro), před Valencií znovu „poštelovat“. Údaje z belgického Zolderu, kde borci z holandské stáje Hendriks Motorsport předtím krátce trénovali, totiž byly ve Valencii vcelku k ničemu.

Trať ve Valencii je velice krásná, technicky náročná, zamotaná. Jsou tam opravdu dlouhé rovinky a pomalé i rychlé zatáčky.

Martin Doubek

„Když jsme tam dorazili, bylo mnohem tepleji, 28 stupňů. Pneumatiky se tavily k asfaltu… Museli jsme to zase přehodnotit a dělat odznova,“ líčí Doubek. „Nicméně i tak nám ta Belgie ohromně pomohla. Loris má úplně jiný závodní styl než já, ale je to pilot, který auto cítí a umí s ním pracovat. Když jsem s mustangem vyjel z prvního tréninku, zhrozil jsem se, co to je. Před druhým jsme si proto sedli, porovnali data, podívali se na video. Zjistili jsme, že jeho nastavení je rychlé, takže jsem se musel přizpůsobit já. Bylo to ku prospěchu věci, i díky tomu přišla ta dvě vítězství,“ konstatuje.

Ve Valencii se Doubkovi daří, předloni si zde vyjel svoje první pódium vůbec a loni tu bral jedno druhé místo. A líbí se mu i zdejší čtyřkilometrový okruh Ricardo Tormo. „Je to velice krásná trať, technicky náročná, zamotaná,“ přibližuje odchovanec Orionu Litomyšl. „Jsou tam opravdu dlouhé rovinky a pomalé i rychlé zatáčky,“ doplňuje.

Ve druhém závodě vsadil od pátého kola na jistotu

I díky tomu se tam dá téměř všude předjíždět, což ovšem Doubka tentokrát nemuselo trápit. Hlavně ve druhé jízdě si dokázal vypracovat velký náskok; vyhrál ji skoro o dvě a půl vteřiny před Němcem Tobiasem Dauenhauerem, dalším členem vlastní stáje. Třetí místo obsadil Kypřan Vladimiros Tziortzis a oproti prvnímu závodu si tak s Dauenhauerem za Doubkem prohodil pořadí.

Martin Doubek se svým Fordem Mustang na čele závodu. Foto: Stéphane Azemard

Doubek pokaždé dokonale využil pole position. „Ve druhém závodě jsem do pátého kola závodil na sto procent, to jsem měl k dobru pět vteřin. Pak to spadlo asi na tři, jelikož jsem polevoval a jel na jistotu, abych někde neprobrzdil zatáčku. Tak mě lehce dotáhli,“ podotýká.

Spíš než na trati tudíž sváděl boj v kabině. S vedrem. „Naměřili jsme tam 65 stupňů. Auto je postavené tak, že se do ní vůbec nedostane vzduch a teplo od motoru jde přímo ke mně. V nehořlavém prádle a kombinéze se příšerně potíme. Doufám, že počasí v Anglii, kde závodíme příště, už bude lepší,“ přeje si Doubek.

Zároveň zaklepává, že v autě tentokrát nic nezlobilo. V minulosti si s tím užil své. „Dokonce jsme za celý víkend nemuseli měnit ani brzdy. Trochu překvapení, že se nic nestalo, ale zaplaťpánbůh za to, že se nemuselo nic montovat jako třeba loni,“ kvituje.

V Anglii už pojede před pořádnou diváckou kulisou

Těžil z toho přirozeně i Hezemans, který stejně jako Doubek dvakrát triumfoval. Když se k tomu připočte zmíněné Dauenhauerovo třetí a druhé místo, je jasné, že v depu Hendriksu bylo po závodě pořádně veselo. Jenže Doubek si to nevychutnal, slavil pouze šampaňským přímo na pódiu. „Hned po závodech jsem odlétal, a když jel Loris druhý závod, už jsem seděl v letadle. Mrzí mě to, tým tam ještě zůstával, ale já nemohl najít žádné kloudné letenky,“ poznamenává.

Ve Valencii mohl na závody jen omezený počet diváků, tribuny většinou zely prázdnotou. „Lidí tam bylo málo, nechtěli je tam pouštět. Smělo se tam jen s testem,“ říká Doubek s dovětkem, že v anglickém Brands Hatch, kde se představí 3. a 4. července, už to bude jiný „hukot“. „Tam diváci budou, už je prý prodáno 90 tisíc vstupenek,“ těší se.

V Mostě by se koncem srpna mělo jet společně s trucky. Pokud nebudou restrikce, čekám neskutečný nápor lidí. Bude to mazec.

Martin Doubek

Trochu ho přitom rozladilo, že se čerstvě přesunul domácí podnik v Mostě, původně naplánovaný na 19. a 20. června. „Měl by se konat až poslední týden v srpnu a pojede se společně s trucky. Pokud nebudou restrikce, čekám neskutečný nápor lidí. Na jednu stranu mě štve, že nám to posunuli, ale s těmi trucky to bude mazec,“ tuší.

Před Anglií stráví měsíc v práci, v civilu dělá obchodního zástupce ve firmě Orion, která patří jeho otci a je důležitým sponzorem týmu. Zároveň hodlá trénovat kondici a rád by se také vypravil na okruh do Zolderu. „Původně jsem si myslel, že bychom nějaký trénink zařadili tady před Mostem a rovnou tam na závody nechali i kamion. S tím posunem to padá; aspoň jeden den v té Belgii bych si však chtěl zase dát,“ nastiňuje.

Čtěte též:
Začátek jsme nechtěli přepálit. Nyní už trénujeme naplno, říká šéf motokrosařů Orionu

Martin Doubek ve Valencii těžil z pole positions. Foto: Stéphane Azemard

Sdílej.

Napsat komentář